Pilates

Ένα όνομα, που έχει καθιερωθεί πια ως «λέξη» και ως ορολογία στο παγκόσμιο αθλητικό γίγνεσθαι… και όχι μόνον.

Πρόκειται για τη μέθοδο ή μορφή προπόνησης ή το σύστημα, που «βαπτίστηκε» με το όνομα αυτού που την καθιέρωσε, του Joseph Hubertus Pilates(link to other page). Το PILATES είναι μια πρωτοποριακή και ασφαλής μέθοδος προπόνησης που συνδυάζει τη συνεργασία σώματος, πνεύματος και μυαλού περιλαμβάνοντας ένα σύνολο ασκήσεων:

  • Στο έδαφος πάνω στο στρώμα με το βάρος του σώματος αλλά και χρησιμοποιώντας φορητό εξοπλισμό (μικρή & μεγάλη μπάλα δαχτυλίδι, ελαστικοί ιμάντες, κοντάρι, foam roller, toning balls, semiball, Pilatesstick(R), και άλλα σύγχρονα βοηθήματα).
  • Σε ειδικά μηχανήματα με ελατήρια σαν αντίσταση ( Reformer, Reformer Tower, Cadillac, Springboard, Ped-a-Pul, Arm Chair κ.ά )
  • Σε ειδικά μηχανήματα χωρίς ελατήρια (Ladder Barrel, Barrel, Step Barrel, all types of arcs κ.ά)

Απευθύνεται σε κάθε ηλικία και επίπεδο φυσικής κατάστασης και προτείνεται ως μία από τις καλύτερες μεθόδους αποκατάστασης τραυματισμών. Κυριολεκτικά μεταμορφώνει το σώμα, όσον αφορά την εμφάνιση, χωρίς να δίνει «όγκο» αλλά «μακριές και λεπτές γραμμές». Η επίπεδη και δυνατή κοιλιά και η σωστή αναπνοή είναι ανάμεσα στα οφέλη της μεθόδου Pilates. Που ωφελεί η μέθοδος Pilates

O Joseph Pilates διαφοροποίησε το σύστημα του μιλώντας για την ΕΛΕΓΧΟΛΟΓΙΑ (THE ART OF CONTROLOGY). Η ελεγχολογία ξεκινά με τον έλεγχο που ασκεί το μυαλό πάνω στους μύες. Απαιτείται συγκέντρωση και ακρίβεια κατά την εκτέλεση κάθε κίνησης που εκτελείται, καθώς και πρακτική και επανάληψη. Έτσι θα επιτευχθεί ένα σώμα που «σκέφτεται από μόνο του».

Θα μπορούσαμε λοιπόν να πούμε ότι Eλεγχολογία είναι μία τεχνική που αναπτύσσει τη συνεργασία σώματος – πνεύματος – μυαλού.

Που οφελεί η μέθοδος Pilates

  • Δουλεύει το κέντρο/πυρήνα από μέσα προς τα έξω
  • Μαθαίνει το σώμα να σκέφτεται από μόνο του
  • Δυναμώνει τους κοιλιακούς μύες και τους μύες του άνω μέρους της πλάτης
  • Αποσυμπιέζει και επιμηκύνει τη ΣΣ
  • Μακραίνει όλους τους μύες του σώματος
  • Βελτιώνει το εύρος κίνησης των αρθρώσεων
  • Εκπαιδεύει στη σωστή λειτουργία του αναπνευστικού συστήματος και βελτιώνει την αναπνοή που συνεπάγεται, ανάμεσα σε άλλα, τη μείωση του άγχους
  • Διευκολύνει τη λειτουργία των εσωτερικών οργάνων του σώματος
  • Διορθώνει τη σωματική στάση και την ευθυγράμμιση κινήσεων ή μελών του σώματος
  • Βελτιώνει τον έλεγχο και την πνευματική εστίαση
  • Βελτιώνει την ισορροπία και την ιδιοδεκτικότητα
  • Βελτιώνει το συντονισμό και τον συγχρονισμό των κινήσεων
  • Βοηθά κάθε αθλητική δραστηριότητα
  • Βελτιώνει την καθημερινή ζωή και οδηγεί στην επίτευξη ποιότητας ζωής μιας και το σώμα γίνεται λειτουργικό σε κάθε επίπεδο και άξονα κίνησης
  • Ιδανικό πρόγραμμα για εγκυμονούσες και περιστατικά που χρήζουν αποκατάστασης λόγω της ασφαλούς και αποτελεσματικής προπόνησης